tisdag

Rester - Snabbt och billigt!

En massa bra mat slängs alltså i onödan, enligt dagens DN. Jag försöker att spara på allt. Här kommer lite tips för vad ni kan göra med resterna:
  • Ris - släng i ett ägg och lite grönsaker, stek, krydda, ät!
  • Pasta - lägg på ost, lite creme fraiche blandat med senap. Lägg även på skinka, tomater och kryddor, eller vad som finns hemma, gratinera i ugnen.
  • Pannkaka - hacka, stek i stekpannan med lite smör.
  • Bröd - lägg på olivolja och kryddor, in i ugnen, gott till soppa! Eller varför inte en bruschetta?
  • Kycklingbitar, gör en kycklingsallad.
Det finns ju såklart en massa mer man kan göra. Här finns ett ABC i kulinariskt kretslopp.

3 kommentarer:

  1. Vi har minsann fått lära oss ta vara på maten... jag slänger nästan aldrig mat. ALLT ska ätas opp!

    SvaraRadera
  2. Hoho billigt och bra! Jag saknar dina inlägg.
    Många bra tips och gulliga sötsurf.

    /Max

    SvaraRadera
  3. :-D
    Jag får se om jag har tid lite senare i vår

    Kram B o b

    SvaraRadera